Kurierzy a Black Friday – jak zadbać o terminowe doręczenie paczki?
Data publikacji 24 listopada 2021Właściciele sklepów internetowych w okolicach Black Friday, który dobrze zakorzenił się już w Polsce, muszą być przygotowani na początek przedświątecznej gorączki zakupowej. Sprzedaż może wówczas wzrosnąć nawet o połowę, oczywiście, jeśli zaplanowane promocje będą atrakcyjne dla odbiorców. Dziś zajmiemy się jednak wyzwaniami związanymi z logistyką, a konkretnie terminową wysyłką paczek do klientów.
Mniej doświadczeni w biznesie e-commerce sprzedawcy mogą być zaskoczeni skalą wyzwania, z którym trzeba się zmierzyć z okazji Black Friday i Cyber Monday. Oto garść wskazówek.
Dodatkowe ręce do pracy
Black Friday to doskonała okazja na pozyskanie nowych klientów. Duża część spośród nich będzie wracała do sklepu po kolejne zakupy, o ile pierwsza transakcja okaże się satysfakcjonująca. Żal nie wykorzystać takiej szansy ze względu na opóźnione wysyłki. Pierwszym punktem krytycznym może okazać się samo przygotowanie zamówień. Duże biznesy działające w branży e-commerce w gorącym okresie Black Friday zwiększają swoją załogę nawet o kilkadziesiąt procent. Prowadząc mały biznes warto postąpić podobnie, a przynajmniej być na to przygotowanym. Dodatkowe ręce do pracy w ciągu tych kilku trudniejszych dni mogą zapewnić znajomi bądź rodzina czekający w gotowości na ewentualną konieczność pomocy. W razie potrzeby warto skorzystać także z pomocy pracowników tymczasowych. Najważniejsze, aby o obie możliwości zadbać z wyprzedzeniem.
Niezawodna realizacja zamówień
Kurierzy posiadający doświadczenie z poprzednich lat są doskonale przygotowani do Black Friday, dlatego z ich strony nie należy oczekiwać opóźnień. Gorzej jeśli sam sklep nie zdąży z przygotowaniem ze względu na niewydolny system. Dlatego z wyprzedzeniem warto zadbać również o automatyzację przygotowywania zamówień. Dobrym sposobem jest skorzystanie z brokera kurierskiego, takiego jak Sendit.pl. Klienci biznesowi mogą łatwo zintegrować porównywarkę usług kurierskich ze swoim sklepem bądź platformami typu marketplace, na przykład Allegro. Dzięki temu użytkownicy sklepu zyskają szeroki wybór możliwości dostawy, czego obecnie oczekują. Sam sklep zautomatyzuje w ten sposób proces zamawiania kuriera.
Opieka posprzedażowa po wysyłce towaru
Black Friday to szansa, którą warto przekuć w długotrwały sukces. W tym kontekście ogromne znaczenie ma obsługa posprzedażowa. Warto skorzystać z funkcji trackingu, dzięki której klienci będą mogli stale monitorować lokalizacje oczekiwanej paczki, jak również otrzymają informacje o zmianie statusu zamówienia. W okresie Black Friday warto także dopracować politykę zwrotów i reklamacji, jeśli wcześniej nie była ona jasno określona. To naturalne, że część klientów zrezygnuje ze swojego zamówienia, co nie znaczy, że w przyszłości nie wrócą do sklepu. Po udanej sprzedaży warto wysłać do klientów ankietę monitorujące ich zadowolenie, aby wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Więcej ciekawych informacji i porad dotyczących usług kurierskich oraz rynku e-commerce można znaleźć na stronie: https://www.sendit.pl/.